Contemporary Issues in Strategic Management

Viết đánh giá
Tình trạng: Chỉ còn 1 sản phẩm
Miễn Phí

Paul Phillips and Luiz Moutinho (2018)

DOWNLOAD

PREFACE

 

The field of strategy is concerned with formulating, implementing and evaluating effective proactive responses. Academics and consultants advocate a plethora of approaches to develop effective strategies but the media is replete with examples of failed strategies. Problems cited relate to a failure by the CEO to deliver increased value added, or powerful stakeholders may feel that the strategy is being implemented too slowly. After two years in the role of Barclays’ CEO, Anthony Jackson got ousted in July 2015 over “slow pace of growth”.
Tellingly, Jackson was appointed with the brief that included reforming the bank’s culture, which had been tarnished by a series of scandals under the previous CEO. In terms of growth 
the share price rise under Jackson had been a respectable 65 per cent, but for the corresponding period, that of its peer, Lloyds, was 180 per cent. On a broader European dimension other banking CEOs left their posts too. Deutsche Bank’s co-CEOs Anshu Jain and Jurgen Fitschen, Standard Chartered’s Peter Sands, and Credit Suisse’s Brady Dougan were ousted as investors lost patience with the rate of recovery. The banking industry went through regulatory changes and together with the duality of economic and market cycles led to the need for new growth oriented business models. Figure 1.1 illustrates the frustration with strategic planning efforts.
In contrast, if we adopt a longitudinal perspective, some companies have appointed a series of CEOs who collectively have failed to compete effectively in their marketplaces. Organisations such as Marks and Spencer, and HP, have made a series of bold statements..

 

CONTENTS

List of figures ......................................................................................................ix
List of tables........................................................................................................ xii
Acknowledgements xiii
1 Introduction....................................................................................................... 1
PART 1
Strategic management primer..............................................................................23
2 Strategy............................................................................................................ 25
3 Strategic analysis .............................................................................................46
4 Case study analysis.......................................................................................... 80
PART 2
Globalisation ..................................................................................................... 99
5 Creating the global organisation................................................................... 101
6 Creating value in a global context ................................................................ 118
7 Emerging economies................................................................... ................. 143
PART 3
Contemporary themes...................................................................................... 157
8 Strategic agility and design 159
9 Business ethics.............................................................................................. 178
10 Digital strategy............................................................................................ 195

11 Small and medium-sized enterprises........................................................... 210
PAUL PHILLIPS AND SIMON RABY
12 Strategic performance measurement ............................................................228
PART 4
Radical/futures themes................................................................... ................. 249
13 Strategic thinking ................................................................... ....................251
14 The future of the future................................................................... ........... 268
Index ................................................................... ............................................287

DOWNLOAD

Bước 1: Truy cập website và lựa chọn dịch vụ và hàng hóa cần mua

Bước 2: Click vào dịch vụ và hàng hóa muốn mua, màn hình hiển thị ra pop up với các lựa chọn sau:

  • Nếu bạn muốn tiếp tục mua hàng: Bấm vào phần tiếp tục mua hàng để lựa chọn thêm sản phẩm vào giỏ hàng
  • Nếu bạn muốn xem giỏ hàng để cập nhật sản phẩm: Bấm vào xem giỏ hàng
  • Nếu bạn muốn đặt hàng và thanh toán cho sản phẩm này vui lòng bấm vào: Đặt hàng và thanh toán

Bước 3: Lựa chọn thông tin tài khoản thanh toán

  • Nếu bạn đã có tài khoản vui lòng nhập thông tin tên đăng nhập là email và mật khẩu vào mục đã có tài khoản trên hệ thống
  • Nếu bạn chưa có tài khoản và muốn đăng ký tài khoản vui lòng điền các thông tin cá nhân để tiếp tục đăng ký tài khoản. Khi có tài khoản bạn sẽ dễ dàng theo dõi được đơn hàng của mình
  • Nếu bạn muốn mua hàng mà không cần tài khoản vui lòng nhấp chuột vào mục đặt hàng không cần tài khoản

Bước 4: Điền các thông tin của bạn để nhận đơn hàng, lựa chọn hình thức thanh toán và vận chuyển cho đơn hàng của mình

Bước 5: Xem lại thông tin đặt hàng, điền chú thích và gửi đơn hàng

Sau khi nhận được đơn hàng bạn gửi chúng tôi sẽ liên hệ bằng cách gọi điện lại để xác nhận lại đơn hàng và địa chỉ của bạn.

Trân trọng cảm ơn.

0
popup

Số lượng:

Tổng tiền:

Xin chào
close nav