Stakeholder Engagement: Clinical Research Cases (2017)
CONTENTS
1 Stakeholder Engagement: Practicing the Ideas
of Stakeholder Theory............................................................................. 1
R. Edward Freeman, Johanna Kujala, Sybille Sachs, and Christian Stutz
Part I Examining Stakeholder Relations
2 Value Co-creation in Stakeholder Relationships:
A Case Study............................................................................................ 15
Johanna Kujala, Hanna Lehtimäki, and Päivi Myllykangas
3 Stakeholder Definition in a Network Context:
The Case of Piazza dei Mestieri.............................................................. 31
Laura Corazza and Maurizio Cisi
4 Value-Creating Stakeholder Relationships
in the Context of CSR.............................................................................. 63
Johanna Kujala and Anni Korhonen
5 Responsibilization and MNC–Stakeholder Engagement:
Who Engages Whom in the Pharmaceutical Industry?....................... 87
Frederick Ahen
6 Socially Responsible Investment Engagement...................................... 113
Tobias Gössling and Bas Buiter
Part II Communicating with Stakeholders
7 The Strategic Cognition View of Issue Salience
and the Evolution of a Political Issue: Landis & Gyr,
the Hungarian Uprising and East-West Trade, 1953–1967.................. 139
Christian Stutz
8 From “Managing for Stakeholders” to “Managing
with Stakeholders”: When Stakeholders Can Help
Rescue a Company................................................................................... 167
Silvana Signori
9 Value-Added Statements as a Communication
Tool for Stakeholders: The Case of Industrias
Peñoles in Mexico..................................................................................... 193
Adrian Zicari and Luis Perera Aldama
Part III Learning with and from Stakeholders
10 Supply Chains in the Apparel Industry: Do Transnational
Initiatives for Social Sustainability Improve Workers’
Situation?.................................................................................................. 217
Claude Meier
11 Business Climate Change Engagement: Stakeholder
Collaboration in Multi-stakeholder
Networks...................................... 231
Anna Heikkinen
12 Innovation in Multistakeholder Settings: The Case
of a Wicked Issue in Health Care........................................................... 255
Edwin Rühli, Sybille Sachs, Ruth Schmitt, and Thomas Schneider
Part IV Integrative Stakeholder Engagement
13 Stakeholder Engagement at Extanobe: A Case Study
of the New Story of Business................................................................... 285
Leire San-Jose, Jose Luis Retolaza, and R. Edward Freeman
14 When David Beats Goliath: Two Case-Studies
in the Brewery Sector.............................................................................. 311
Simone de Colle, Yves Fassin, and R. Edward Freeman
15 Integrative Stakeholder Engagement: Stakeholder-Oriented
Partnership Between the Coca-Cola Company and World
Wildlife Fund............................................................................................ 339
E. Richard Brownlee II, Sergiy Dmytriyev, and Allison Elias
16 A Case Study on the Implementation of Stakeholder
Management in Organizational Practice............................................... 369
Sybille Sachs, Christian Stutz, Vanessa Mcsorley, and Thomas Schneider
Part V Epilogue
17 A Pragmatist Perspective on Management Scholarship
and on Stakeholder Engagement in Particular..................................... 391
Sergiy Dmytriyev, R. Edward Freeman, Johanna Kujala, and Sybille Sachs
Bước 1: Truy cập website và lựa chọn dịch vụ và hàng hóa cần mua
Bước 2: Click vào dịch vụ và hàng hóa muốn mua, màn hình hiển thị ra pop up với các lựa chọn sau:
Bước 3: Lựa chọn thông tin tài khoản thanh toán
Bước 4: Điền các thông tin của bạn để nhận đơn hàng, lựa chọn hình thức thanh toán và vận chuyển cho đơn hàng của mình
Bước 5: Xem lại thông tin đặt hàng, điền chú thích và gửi đơn hàng
Sau khi nhận được đơn hàng bạn gửi chúng tôi sẽ liên hệ bằng cách gọi điện lại để xác nhận lại đơn hàng và địa chỉ của bạn.
Trân trọng cảm ơn.